söndag 21 november 2010

Ovillig modell

Idag har jag sytt färdigt mitt första hundtäcke! Q har fått vara modell, om än något motvilligt. Täcket sitter lite tight i halsen på Q, men det borde passa en liten labrador istället. Hoppas jag! Jag är själv rätt nöjd, även om det finns flera förbättringsmöjligheter. Täcket är signalorange med svart fleecefoder. Det orangea tyget är vindpoplin med gummerad baksida och fleecetyget är en f.d. filt. Några bilder här nedan:
Bilen har äntligen fått sina vinterdäck, och det trasiga hjullagret visade sig vara två lösa hjul. Tur i oturen eftersom det blev betydligt billigare (gratis) och tur i oturen att hjulen inte trillade av när jag körde. Gissar att det berodde på att de som skulle ha bytt däck satte tillbaka dem lite provisoriskt i väntan på fälgar, och sen glömt bort att skruva fast dem ordentligt när det blev ändrade planer. Vad vet jag.

För hundarna har det blivit en del träning. Båda två har fått hänga med på apporteringsträningen och varit hyfsat duktiga. Framförallt Lava verkar ha fått en nytändning vad gäller apporteringen. Jättekul! Q har också varit duktig, men även hittat på bus eller vad man ska kalla det. Den lilla snö som har kommit är fantastisk tycker Q, så jag skyller på den! Men mest har hon varit duktig om än lite studsigare än vanligt (ja, det är möjligt...)









3 kommentarer:

krajamaria sa...

Bra jobbat!! Roligt att du fick till det efter min något knapphändiga beskrivning.... :)

krajamaria sa...

Kolla in bloggen! Skon är sydd och på! tack snälla för suporten idag! :)

Jana Diki Gaia Hedvig sa...

Jag är så imponerad, det ser ju jättefint ut och väldigt orange... men det är väl vitsen med det hela. vi har snö och is med betoning på is här i smålandsskogen. Men i morgon bär det av till 08 och globen!! hoppas det är 20 grader varmt och solsken där:)