måndag 31 januari 2011

Crap!

Jaha, då var det dax igen... Bilhelvetet står på verkstad med okänt fel. Det började i fredags när jag var påväg söder ut över helgen. Med ca 10 mil kvar började det låta märkligt om bilen, inte hela tiden men lite då och då. Det lät mer och mer och på slutet var det ett knackande läte någonstans i närheten av motorn. Jag kom fram i alla fall. Tyvärr är det ju inte så lätt att få tag på en verkstad på helgen, så i morse ringde jag närmaste, körde dit bilen och nu väntar jag på att de ska ringa och berätta vad det är som är fel (och helst att de har fixat det och att det inte blev speciellt dyrt). När jag körde bilen till verkstaden lät den inte speciellt mycket vilket gör att jag nästa börjar fundera på om jag är bilhypokondriker eller nåt. Suck. Överväger mina möjligheter att köpa en helt ny bil. Troligtvis inget jag har råd med, men det ska i alla fall undersökas.

Förra helgen var vi och hälsade på Maria & Alice. En härlig helg som också innebar en del pyssel. Vad vi pysslade ihop under helgen kan ni se i Marias blogg. Lite foton på hundarna blev det också. Ljusförhållandena var väl sådär, så jag har fått ljusa upp bilderna en del, speciellt de där Alice är med eftersom hon bara blir en svart klump annars... :)






1 kommentar:

krajamaria sa...

Men skitbil!!!
Du får köpa min saab om jag lyckas byta, den har hitills inte haft några fel...
Härliga bilder! :)
Solen skiner idag, tror jag tar mig en skidtur med den svarta klumpen, som äääälskar sin nya sele. Och att dra matte på sparken ner till brevl¨dan, runt byn eller vart som helst är ju sååå roligt! :)
För att inte säga meriten att löptiken fick de två vorstrarna att brutalt ryka ihop med veterinärbesök, pencilinkur och ett allmänt brutalt och sårigt utseende. Inte lätt när man är så attraktiv... ;)