måndag 3 januari 2011

Gott nytt år!

Nu är det nya året några dagar gammalt. I flera bloggar kan man läsa årskrönikor över 2010 och mål för 2011. Det kommer inte hända i den här bloggen i år, bara en mycket snabb sammanfattning och lite bilder från en nyårspromenad i snön!

Mycket har hänt under 2010, men så mycket tävlat med hundarna har det inte blivit. En del "större" hundhändelser trots allt, NM i WT för goldens, Unghundsderbyt och kennelläger. Jättekul har vi haft och mycket har vi lärt oss, bitarna börjar falla på plats och under 2011 hoppas jag kunna använda bilden på min favvo-drake många gånger (se nedan).
Förhoppningsvis kan vi vara såhär glada många gånger kommande år :)


Jag har också kommit igång med lite pyssel och sömnad under året, jättekul! Tror inte att det hade blivit något sådant om det inte var för min bästa sy- & pysselinspratör Maria! Det mest "avancerade" har varit ett hundtäcke, men i övrigt har det mest varit tygkassar av olika modeller, de senaste alstren kan ses här nedan.

Diverse julklappsinslagningsgrejor

Remmar för att hålla ihop skidorna vid transport


Nyår spenderades med trevligt sällskap i Uppsala. Sista dagen på gamla året börjades med en pulsa-i-snö-promenad för att hundarna skulle vara lite trötta och inte behöva några längre turer senare på kvällen. Vi lyckades ändå hamna mitt i skottlossning den ena kvällspromenaden (vid 19-tiden). Spännande men inte skrämmande tyckte hundarna, så det var ju skönt!

Härlig bild tycker jag



Hopp över liten labrador?


Letar efter dummy som gömts i snö

Tjohooo!


Hundben (Quakes)


Q ser som vanligt inte riktigt normal ut...


L tycker om att skrota runt i buskarna


Lava springer på snövallen...


...snubblar...


...försvinner i ett snömoln


Man blir lite förnärmad av att stå på nosen...


Även labradorer kan se lite tokiga ut

God fortsättning på 2011 önskar vi er alla!

1 kommentar:

krajamaria sa...

En flaska vin? Vi ska botanisera i min matkällare/vinkällare! :) Får se till att fylla på där tills du kommer. :) Härliga bilder, speciellt monster Q! Alice undrar lite försynt om det är lagligt att liten Q får busa med andra svarta hundar också...hon läääängtar tills ni alla kommer upp! Har ju lärt sig en massa schyssta moves från vorstrarna som hon gärna visar upp! ;)
Glad för att jag kan inspirera dig!