tisdag 8 mars 2011

I ett gyllene moln

Rubriken kanske kunde ha syftat på något vackert, men det har bara med fällande golden retrievers att göra. Alla djuren fäller, vissa mer än andra, och gyllene fluff finns överallt. Suck!

Annars har det varit mycket de senaste veckorna, mest på jobbet. Vi har ändå försökt hålla igång träningen. På lunch och eftermiddagspromenaderna brukar jag ta med några smådummies och göra lite olika övningar med, och jag tycker att det börjar ge resultat. De lyssnar allt bättre på tecken och signaler även om det inte är 100 %-igt än på långa vägar. Snön hjälper till lite också, det är svårt att få vittring på pluttiga dummies när de har sjunkit ner i snön och då kan man tänka sig att ta lite hjälp av sin matte.. ;)

För övrigt är vi rätt så trötta på snö och längtar efter våren, och det finns det säkert fler som gör. Men för att inte ledsna totalt så får man försöka minnas det roliga med snön, som på fotona nedan!

Got it!

Två kompisar busar i snön

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här är också ludet just nu, en ljus hinna överalltihopa liksom ... fast den börjar blandas upp med knastret av grus. Just nu drar jag ned persiennerna och går ut!
Ha´ det!
//A-L, Cirrus & Mysak

Anonym sa...

Jag har det som ovanstående hår och grus, dessutom löper Hedvig... tur att de flesta som passerar huset är tåliga människor. gyllene moln skulle annars kännas ganska trevligt...Kram

Jana Diki Gaia Hedvig sa...

Jag tror jag blev helt hemlig, hälsningar Jana Diki Gaia och Hedvig... Hälsning nummer två blev det nu, kan det vara för tidigt tror du...

Anonym sa...

Har du fått nå´ papper än?
//A-L