torsdag 1 september 2011

Hösten är här



Nu börjar det kännas att hösten är här, och jag gillar ju hösten så det gör absolut ingenting! Jag har inte hittat så mycket svamp än, men jag gissar att det kommer (eller ja, svamp finns ju massor, men sådana som jag vet att jag kan äta... dvs kantareller, trattkantareller och trumpetsvampar)


Quakes klo blir allt bättre, hon är helt obekymrad, det är mest jag som är orolig att den ska fläkas upp igen. Hon går i alla fall helt utan skydd nu, men får fortfarande gå i koppel större delen av tiden. Jag har vågat släppa lös henne korta stunder i hagen när de andra hundarna är i koppel, och det har gått bra än så länge. Eftersom den verkar så bra så har jag anmält henne till ett jaktprov i slutet av september, det borde gå fint (vad gäller klon i alla fall.. ;))


Alla hundarna har ju varit utplacerade ca 2 veckor när jag har varit i Dorotea, Lava hos mamma & pappa och Q & Mican hos Cilla. Allt har gått bra och nu är vi alla på samma ställe igen, skönt! Mican har fått följa med på jakt, och jag tycker att hon skötte sig bra. Lite änder fick jag med hem, hade tänkt använda några till mat och några som apporteringsvilt, men det blir mat av allt eftersom utrymmet i frysen är (mycket) begränsat och andbröst tar betydligt mindre plats än hela fåglar. Ska bara hitta på något gott att göra av dem också...


Påväg hem från Dorotea stannade jag till hos Maria, och förutom trevligt umgänge & mat & husrum & labradorbus hade M plockat en korg svamp som jag fick med mig hem! (Kanske det kan kombineras med änderna på något mumsigt sätt?!) Tack så jättemycket! Och det är verkligen en lisa för själen att få hälsa på när man har vägarna förbi :)

1 kommentar:

krajamaria sa...

Du och alla gula är alltid välkommen hos mig! Finns mycket hjärterum för er! :) Nästa gång lovar jag att den #%?${}!%#¤bron är ett minne blott. Virket ligger på gården nu! :)
Ta fram finaste nagellacket och måla på klon, enl vet ska det hålla ihop så det inte fläks upp.
Andbröst med trattisar? Lägg till en flaska rött och jag kommer på middag! :)