lördag 16 juni 2012

Inte så solig träning

För att bättra på vårt vattenträningsstatus (i alla fall antalet träningspass) så åkte jag och hundarna till Stordammen idag. Det regnade ymnigt, och jag tänkta att det kommer ju ändå bli genomblöta, så vi (läs de) kan ju lika gärna bada. Hade med mig tennisbollar och bollkastaren och gjorde lite markerings och dirigeringsövningar. På det stora hela gick det bra, Lava klarade av att vänta på sin tur (inte det hon är bäst på precis), jag fick till några bra dirigeringar med Mican och Quake gjorde det mesta rätt (även om hon kanske var aningen taggad). Det är ett bra ställe att träna på, när det inte är massa folk där och grillar, så vi ska försöka åka dit lite mer regelbundet hädan efter. Några foton blev inte tagna pga regnet, återkommer med sådana vid något annat tillfälle.

I morgon ska jag vara funkis på nån kurs för några engelska herrar. Minns inte vad de heter, men jag hoppas att jag får chans att höra vad de säger och inte bara se vad hundarna gör. Ska bli kul i alla falll!

Inga kommentarer: