söndag 10 juni 2012

Lite träning igen

Idag tog vi oss iväg och tränade lite, tillsammans med Qupido, Qula, Maybe och Killen (och Tubbe). Det har inte blivit så mycket sen Tullgarn faktiskt, mest pga tidsbrist tror jag. Mican var det som fick vara min hund för dagen. Q löper fortfarande och Lava, ja, hon fick hämta lite markeringar i hagen tidigare idag. Vi började med att öva närsök, sen lite långa, men kända, linjer som vi hade lagt ut precis i början. Och avslutade med bollmarkeringar i höggräset. Mican skötte sig bra och det känns som att bytet av "ivägskicksstil" fortfarande fungerar bra.

Lava, några år tidigare (2008 kanske)
Själv har jag sprungit vårruset, och faktiskt sprungit alla 5 kilometrarna. Inte speciellt fort (läs snigelfart), men jag gick i alla fall inget. Tur jag har lagt så mycket tid på att hitta låtar som är bra att jogga till... ;-) Nu ska jag försöka fotsätta jogga (ser vårruset som en början, eftersom det inte blev så mycket joggat innan...) och ta med hundarna så de också får lite bättre kondition. Vi får väl se hur det går med det!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kameran?
Jodå, jag köpte än "värre" kamera än jag kan hantera. Innan det går trycka på knappen ska man ju igenom ett helt j-la dataprogram .... ;-) Viss överdrift - men jag har liksom inte kommit igång .... Å´ så ska man ju komma ihåg att ta med den också :D
//A-L

Anonym sa...

Ny ivägskickningsstil?? Hur gör du nu?
//A-L