måndag 12 april 2010

Byter igen?







Ja, jag vet att jag är hopplös, men nu har jag bytt blogg igen... Någon hemsida lär det inte bli på länge, så det gäller att hitta en blogg jag trivs med så länge... ;)

Här är det fortfarande ganska lugnt. Quake har snart löpt färdigt. Lava går på agilitykurs, fast vi har missat en av två gånger... I morgon är det dax igen och Lava får vara stand in då också. Eventuellt får hon gå hela kursen och så får jag lära Quake hindrena vid sidan om istället. Vi får se.

Två av askungens (Quakes) borttappade skor är nu återfunna. Den tredje tror jag inte vi kommer att hitta, för den är nog nerkörd i ris och gegga av skogsmaskinerna som har gallrat efter den promenadslingan. Men 2 av 3 får väl ändå anses bra! Våren känns äntligen på riktigt nu, och det är inte så mycket snö kvar. Träningsmotivationen håller sån sakteliga på att vakna till liv, och det är ju på tiden.

Vi har en ny bil, eller ja, ny, men mindre gammal i alla fall. Det enda dumma med den än så länge är att buren inte gick i... Det fattades millimetrar. Visst kanske man skulle kunna prova att fila lite på buren och se om den går in, men om den fortfarande inte gör det så blir den nog svårsåld. Just nu lutar det åt att jag beställer grindar den här gången. Är det någon som är intresserad av en dubbelbur passande saab 9-3 sport combi, inklusive mellanvägg, så är det bara att höra av sig! Nypris var 4600+frakt, nupris kan diskuteras. Buren är i bra skick, jag är mycket nöjd med den och "märket" är Kulltorps pressgjuteri.

Testar att lägga in lite bilder (bilden längst upp föreställer stigen vi brukar gå på. Just nu är det en liten bäck!)



Lava njuter av vårsolen. (till vänster) Därefter blev det bad i issörja (nedan)

























Nedan syns Quake på språng, och på sidan av den en "bonusbild" som illustrerar det lilla vilddjuret väl... (alla ben som syns i luften tillhör Quake.)


2 kommentarer:

A-L sa...

Å´ denna har du testat sedan 2008 ;)
Å´ ett google-konto måste man ha för att lämna uppkäftiga (?) kommentarer oxå ... hhhmmm...

krajamaria sa...

Fin ny blogg!