tisdag 20 april 2010

Nya skor ger bra vibrationer?

Det är fortfarande inte jag som har fått nya skor, och för en gångs skull inte Quake heller... Idag var det bilen som behövde skos om. Jag har känt lite vibrationer i ratten, så jag tänkte att det kunde vara bra att åka in och få hjulen balanserade. Det fanns dock en anledning till vibrationerna, däcken var rätt slut. Fyra nya däck blev resultatet och jag känner mig pank som en kyrkråtta. Som om inte det var nog så åkte jag på en parkeringsbot förra veckan. På "min" parkering kan man köpa månadsbiljetter, och det gör jag. Men, missade att köpa en ny biljett, och på de ca 8 timmarna (midnatt till morgon) som jag var biljettlös hann parkeringsbolaget hit och jag blir 350 onödiga kronor fattigare. FAN! Att däcken var sådär hade jag väl på känn, men jag hade hoppats på att de skulle vara ok en säsong till. Men parkeringsböter kändes mycket onödigt. Nåja, vad är väl en bal på slottet? Vibrationerna i ratten är i alla fall borta nu, så det är ju positivt!


Hundarna har fått sig lite träning. Försöker ta med en dummy då och då på promenaderna. Det blir mest linjetag och transporter. Oftast går det ganska bra. I söndags blev det lite träning med sällskap ute på åkrarna här. Vi körde markeringar med dolda nerslag. Det var svårt för litet Q, så där har vi något vi måste öva mycket på. Bra när man kommer ut flera och gör något, så att man avancerar träningen lite. Blir lätt ungefär samma annars även om jag försöker tänka till på nya varianter. Fast just nu blir allt lite halvdant och jag skyller allt på evighetsförkylningen from hell. Nu är det mest hosta kvar, hoppas det går över snart.



Idag var det agilitykurs igen, och jag måste säga att jag är nöjd med att L kommer ihåg så pass mycket. Och kul tycker hon att det är. Har bestämt att hon får gå den här kursen, så får jag lära Q vid sidan om istället. Vem vet, kanske Lava ska bli agilityhund när hon blir stor?! Q fick komma ut lite efter kursen och träna lite lydnad, och det gick bra. Det blev lite fritt följ, korta inkallningar och kort platsliggning.

Inga kommentarer: