lördag 5 juni 2010

En bra dag

Idag har varit en bra dag (som omväxling). Jag har hunnit med det jag har tänkt mig och dessutom hunnit träna lite med Q på kvällen!


Bläää matte! Vet du hur tråkigt det är att inventera???
Går det fortaren om jag hjälper till kanske?
En Quake kommer flygande!
Q tycker verkligen inte att det är speciellt spännande att vara med på dagen. Eller ja, det är nog kul att få vara med, men hon tycker nog att jag är tråkig som inte gör roliga saker med henne. Hon är dock väldigt duktig. Håller sig nära, rullar ihop sig och sover. När det blir alldeles för tråkigt letar hon rätt på någon av mina grejor och antingen kommer med den eller går iväg med den. Båda varianterna får ju önskad effekt -uppmärksamhet... ;) Jag försöker göra något roligt med henne lite då coh då så att hon inte ska ha allt för tråkigt. Idag när jag kom "hem" igen så fanns det tid att gå och träna. Jag hade spanat in en äng precis i närheten, och den visade sig vara riktigt bra med många möjligheter att gömma apporter för roliga närsöksövningar. Den ligger också väldigt nära vattnet, som bjöd både på blankvatten och lite vass samt lite tuvor precis i strandkanten. Trevligt! Jag har fotat lite, så jag försökte lägga många bilder här i inlägget, men det verkar fungera sådär så jag lägger dem på picasa istället. Vill du se fler idolbilder av lilla gulliga Q så kan du gå hit!

1 kommentar:

krajamaria sa...

Låter mycket bra att hon lägger sig ner och sover när du är stilla. Alice skulle nog gärna vilja ha en flygande Q här på lite besök, nog för att hon är duktig på att sysselsätta sig själv, men det finns väll inget som går upp mot att springa riktigt fort med sällskap! :)