tisdag 15 juni 2010

Under attack

Jag börjar nog känna mig lite förföljd här uppe. Ute på gården bor en björktrast som har bestämt sig för att jag är ett hot som ska skrämmas bort. Detta görs genom fega bajs-attacker när jag står med ryggen åt. Väldigt träffsäker är den också. Min fältassistent däremot blir inte alls utsatt även om han spenderar mer tid ute på gården... Jag tar det personligt.


Idag har även knotten varit ilskna. Framför allt Q är det som blivit biten och hon har massor av röda märken efter knottens framfart. För min egen del har de mest varit irriterande och jag har fått äran att snyta ut några som krupit in i näsan... Vad de nu ska dit in att göra, kan jag inte föstå.


Annars är det fortsatt bra här uppe. Vi jobbar på och det går framåt. Och det är ju bra. :)


Nedan en bonusbild på lilla Q, dock inte från idag.

3 kommentarer:

Jörgen och Macko sa...

Inget vidare med smådjuren som vaknat till liv igen - likadant här, alltmer knott på kvällarna.
Klart vi kommer på kennellägret - skall bli kul att träffa alla igen!

Anonym sa...

Grattis till fina poäng på unghundsderbyt! Om jag räknade rätt blev ni 9:e bästa golden - å´ det blir ju topp 10!
//A-L

Jörgen & Macko sa...

Grattis till bra insats på unghundsderbyt! Duktiga q-barn!