onsdag 21 juli 2010

Äntligen hemma!!

Nu är vi äntligen hemma igen! Så himla skönt, trots att det var en ganska så varm lägenhet som väntade... Lava har åkt i framsätet. Jag började med att, min vana trogen, packa alla mina tillhörigheter och de grenar som jag samlat på mig (och som jag ska ägna vintern åt att analysera) i baksätet och i passagerarsätet, allt för att hunden ska åka bekvämt och säkert. Men det blev helt enkelt inte bra, så jag fick packa om. Grenar i bak, tillhörigheter i baksätet och hund i framsätet. Lava började med att vara på golvet, men någonstans mellan Strömsund & Östersund kravlade hon upp i sätet och rullade ihop sig som en liten boll, så hon fick vara kvar så. Eftersom jag jobbade hela tisdagen och även städade ur huset och därmed kom iväg vid 18-tiden på kvällen så kom vi inte längre än till Östersund. Stannade hos Maria & Alice över natten och såg fram emot en sovmorgon. Det gjorde dock inte Lava som började hämta skor och vifta våldsamt med svansen mot golvet redan kl 6 i morse. Jag tror hon har vant sig vid att gå upp tidigt... En lugn förmiddag blev det i alla fall med scones och prat, och jag blir alltid så inspirerad att sy när jag är hos Maria. Få se om inspirationen övergår i handling. Projekt ett är i alla fall att återanvända granulat från trasiga dummies till att göra mini/närsöks-dummies. Wish me luck!

1 kommentar:

krajamaria sa...

Tack för det trevliga besöket! Jag suportar dig helt angående att sy! Och ser fram mot att få min beställning av dig... :)