tisdag 14 september 2010

Pyssel

Igår var det vilodag för hundarna, och jag själv var väl inte superaktiv heller. En långpromenad blev det men annars ägnades dagen åt att plocka här hemma och att sy en tygkasse. Man får nog kalla den för prototyp, men den blev ändå rätt ok. Har ju antagit en utmaning från Maria om att sy och byta tygkassar med andra, så jag var tvungen att testa. Med lite förbättringar så blir det nog något som man kan byta bort!









Idag har vi också gått en långpromenad. Jag hade med mig några dummies och vi gjorde några linjetag och ett mindre men lite klurigt sök där jag även la lite störningar åt fel håll. Det mesta fungerade bra, någon påminnelse om att störningarna skulle ligga kvar bara. Passade också på att testa mini-dummien som jag sydde idag. Den fungerade utmärkt även om den inte blev speciellt vacker. Till exempel så orkade jag inte byta färg på tråden eftersom jag bara skulle testa, så det är vit tråd på orange tyg. Ganska fult sytt också, men det blir nog bättre på version 2.0 skulle jag tro. Quake & Lava gillade den i alla fall, så det är ju bra. Nu fyller jag dummyn plastgranulat från dummies som gått sönder, men det håller ju inte i längden. Någon som vet var man kan få tag på lämpligt granulat?










Hittade även lite svamp idag, gula kantareller, trattkantareller (första för i år för min del) och svart trumpetsvamp. Inte så mycket, men det blev lagomt att ha till middagen idag. Tur att man har med sig bajspåsar så att man har något att plocka i!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses vad pysslig du är - oanade talanger :D
Granulat= plastfabriken utanför Skellefteå! Har tyvärr inte kvar namn/telefon :(

//A-L

krajamaria sa...

Men du! Kassen ser ju jätte fin ut! Duktig du är! Och fina namnlappar har du! :) Och den lilla dummien ser fin ut med! Byt färg på tråden så syns det inte lika väl om man syr lite knasigt! :) Alice ser fram mot att få testa en dummie, i väntan fortsätter hon förse sig med äpplen i trädgårdar, hon verkar tro att det finns bollträd... :)