torsdag 30 september 2010

Omslagstjej!

På senaste numret på apportören tyckte jag att hunden på framsidan var väldigt lik Quake, och nu har jag listat ut att det faktiskt ÄR Quake! Vi kanske inte vann, men vi (hon) hamnade på framsidan! Här finns alla bilder, och Quake är på bild nr 142, 143, 144. Bilderna innan kan man se Tina & Qula, och lite innan det finns även Anette & Qvittra med!

Det har annars varit ganska hektiskt den här veckan. Förra veckan var jag i Estland med jobbet (lagom upptrappning efter semestern tycker jag), en jättetrevlig resa med bra exkursioner, god mat och trevligt folk. Eventuellt kommer det lite foton så småningom. När jag kom tillbaka var det raka spåret ut till andjakt. Quake kom dit med Cilla (där Q varit på kollo). På första stället skulle vi hålla efter 2 skyttar under jakten. Q skötte sig jättebra både under jakten och det efterföljande eftersöket. På ställe nr 2 var det inte lika mycket änder, så där blev det bara 1 apport för Quakes del, men det gjorde hon bra. Hon tycker verkligen att det är fantastiskt kul att vara med på jakt, och hon utvecklas för varje gång (inte så konstigt att det händer saker för varje gång kanske, hon har ju inte varit med så många gånger än :) ) På söndagen tog vi det lugnt och senare på kvällen kom Lava hem (som varit med mamma och pappa). Lava har börjat löpa, så vi får väl se om Q följer efter eller om hon väntar ett par månader somn förra gången.

I förrgår var vi till Siggefora och tränade lite. Lite blandad kompott och det gick väl hyfsat förutom att fotgåendet var rent bedrövligt. Det blir träningsprojektet i vinter helt klart. Igår blev det bara skogspromenad. Jag hade med mig minidummyn så vi gjorde lite närsöksövningar mellan svampplockningsstoppen för att hundarna inte skulle lessna totalt :) Vad vi hittar på idag får vi se!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Missade helt apportören, men kände igen er på de numrerade bilderna iallafall ... ;-)
Dags att bära med sig jobbets terminalglasögon hem tror jag :D

Hanna aka Lilla My sa...

Jag har tyvärr inte fått Apportören den här gången, så vi har inte sett bilderna :(