lördag 18 september 2010

Svamp och långpromenader

Igår skulle vi ut och gå en inte så lång promenad, men det slutade med att den tog drygt 3 timmar. Inte effektivt promenerande hela tiden, ett och annat svampplockarstopp gjordes också. För en gångs skull lyckades jag hitta lite större ansamlingar med gula kantareller i storlek större än knappnålar. Trevligt! Den här gången räcker svampen även idag!

Det har de senaste dagarna mest blivit långa promenader. I förrgår tränade vi lite också, bollmarkeringar med chucken ut på myr, sök i myr med vass och ja... det var väl det som hanns med. Igår blev det bara promenad. Hundarna ser väldigt nöjda ut efteråt, och säkert jag också. Förstår bara inte hur jag ska hinna gå så långt när semestern är slut och det blir mörkare... Ska jag bli tvungen att springa istället? ;) (inte troligt att det blir så).
Tre foton:

Quake & Lava uppe i Boda


Ett av blöthålen i Lunsen


Quake som tagit kort på sig själv (m h a självutlösaren)







2 kommentarer:

Jana Diki Gaia Hedvig sa...

Ja nog är hon smart den jycken, men att bli fotograf till och med... Hundarna måste ha prima liv med tre timmars promenader. det tänker jag inte tala om för mina...
Kram

krajamaria sa...

Coolt att vara omslagstjej! :)
kan du inte scanna in tidningen och lägga ut så jag får se, har ju som inte den tidningen....