söndag 23 maj 2010

Blandad vecka

Den här veckan har varit både bra och lite mindre bra. Vi har tränat lite lydnad tillsammans med Inga & Lukas (Quakes bror), och det var trevligt. Båda syskonen och Lava skötte sig bra. Lava fick träna rutan mest, och det verkade hon tycka var fantastiskt kul så vi måste nog ta tag i det där med lydnadsträningen igen...

Sen i torsdags har farbror Dino bott här. Q, L & D trivs verkligen ihop, så det är väldigt enkelt att vara hundvakt. I går morse försökte jag fota lite, och nog fastnade de på bild de tre gula. :)


Det som har varit mindre bra den här veckan är att bilens varningslampa för motorn började lysa. På måndag ska den till "doktorn" och det lät som om verkstaden inte trodde att det var någon större grej, så det verkar ju lovande. Bilen ska ju ändå ha service, så... Sen tycker jag att den får vara nöjd, det har blivit en del utgifter på bileländet. På torsdag morgon då jag skulle ta cykeln istället visade det sig att cykeln var borta, stulen! Och för att bättra på det hela lite så har favvo-jeansen gått sönder. Nu hoppas jag på att kommande vecka blir lite bättre!
Både Dino och Lava har fått agera leksällskap åt Q, vilket de båda verkar uppskatta! (ibland i alla fall)

Det händer att de kan sitta still också :) (från vänster: Dino, Lava, Quake)

1 kommentar:

krajamaria sa...

Vilken härlig banner-bild du tagit! I morgon ska jag och Alice träffa en fotograf och bli fotad gratis, jag får bilder digitalt mot att hon får använda de i sin "portfolio" eller vad det nu heter. Gratis är gott och jag hoppas vi fastnar. :)